pergi tak kembali.......

jumaat lepas...4 April 2008....lepas sembahyang jumaat, kami bersiap-siap nak balik ke kuantan..saja la balik hujung minggu...x lama lepas tuh, aku dapat panggilan dari adik ipar aku, katanya mak sedara kami (sebelah hubby) kat Besut kemalangan n cedera parah...ada pendarahan dalam kepala...dia di hantar ke HUSM, Kubang Kerian untuk mendapatkan rawatan lanjut...tapi doktor kata xdek harapan kerana pendarahan yang teruk dalam kepala....

dalam pukul 4.30ptg tuh kami bertolak balik ke kuantan dan berkumpul di rumah Tok Ki...lebih kurang pukul 1 pagi kami bertolak ke Besut melalui jalan pantai..sebabnya jalan Jerangau -Jabur nih kalau malam2 banyak sangat lori...n jalan tuh agak gelap...dan lebih kurang pkl 1 pagi tuh jugak kami dapat panggilan dari tok wan (ayahanda aku) yang menyedihkan, mak teh telahpun meninggal dunia....

kami semua sampai di Besut lebih kurang pukul 8 pagi, tapi jenazah masih lagi berada di HUSM, Kubang Kerian, Kota Bharu....lebih kurang pukul 2 petang jenazah tiba di rumah dan di kebumikan selepas Asar.....
____________________________________________________________________

Lebih kurang 6 bulan lepas...selepas aku menjalani pembedahan..... arwah makteh datang melawat aku di Kota Bharu (rumah tok wan..masa raya puasa) masa tuh dia tengok aku pastu nampak ada air mata dia mengalir...pastu dia peluk n cium aku...lama jugak la...aku pun agak heran, tapi mungkin sebab dia kesian kat aku agaknya...tuh la yang aku pikir....masa diorang nak berangkat balik pun makteh peluk n cium aku....

bila aku terkenang balik hari ni...mungkin sebab dia nak meninggalkan kami...dan pada hari itulah hari terakhir aku n madie berjumpa dengan arwah mak teh ketika masih hidup..

Al-Fatihah untuk arwah, dan kami semua akan merindui arwah mak teh.....

Comments