kenduri oh kenduri

start hari jumaat lepas 30 Mei 2008, bermula la al-kisah kenduri-kendara sedara mara aku...berlanjutan sehingga hujung tahun 2008....tahun ni musim kenduri sepupu-sepapat termasukla adik ipar aku...

30 Mei 2008, Jumaat - Majlis akad nikah sepupu aku (sblh penang)..adik bongsu mila (yg aku citer pd entry sebelum ni), kawin dengan orang senawang, n9..so mlm tuh kami se-family (sekali ngan parents aku) berangkat ke senawang..diorang dah sediakan tempat tinggal utk pengantin lelaki..so, adalah tempat kami lepak..pd aku, ni la 1st time gi kenduri kawin org n9, xcited la jugak sbb nak tengok adat depa...KL-Senawang x jauh mana pun..sejam je...tapi exit dari tol senawang mlm tu jem yg teramat teruk...yg sebenarnya, jem tuh start dr sebelum tol senawang lagi...adussss...drive dr kl 1 jam je...dr tol senawang nak ke tpt berkumpul tuh 1 plak..padahal tptnya dekat jeee...dalam 3km..tensennnn...perut pun lapo la plak..sampai sana lebih kurang pkl 7.45mlm...lepas sembahyang tuh lepak kepenatan...mak sedara aku dari parit buntar, perak pun ada...dr puchong..tp ada jugak yg x sampai lg dr penang...seronok la gak dapat jumpa, sbb aku pun jarang balik penang, cousin sebelah sana pun x close sgt(tapi masa kecik mmg close, bila dah besar ni jrg jumpa) kecuali mek su.. :D (namanya suhaila, aku je yg panggil mek su)..malam tuh kami balik pkl 11 mlm, lepas upacara akad selesai & makan, sampai KL 12 tgh mlm..



nih mak lang...yg duk Parit Buntar


yang ni my mum(left)..n cousin aku, kak maziah, menantu mak lang(right)


ni mak pengantin...mak anjang


nihla pengantinnya... Akim Tarmizee b. Yusoff


hantaran




31 Mei 2008, Sabtu
- hari sabtu ni majlis bersanding plak...hari ni memang ramai la orang, kami bertolak dari KL lebih kurang pkl 9.30pg..sampai senawang pkl 11 pg..kereta banyak, bwk pun slow je..part yang paling best, tengok orang bersilat...so, aku tempek je la gambo n video ye...

gambar di sekitar tempat berkumpul:





Di perkarangan rumah pengantin perempuan:





video pertunjukkan silat : banyak la plakvideo silat ni ye...xpelah, layan je..


Comments