banjir kat bukit kuantan...elektrik n air plak terputus..

sehari banjir melanda bukit kuantan...tapi oklah sebab bukit kuantan ni ada 3 jalan masuk... masa aku nak kluar lbh kurang pkl 12 tgh hari tu, air x naik lagi...tapi hujan masih lagi turun...lebih kurang pkl 3.30ptg aku nak masuk area rumah tok ki, air dah pun naik..so terpaksa patah balik carik jalan lain... kawasan tu agak rendah la..n memang jadi laluan air tiap kali hujan lebat x berenti..walaupun air atas jalan tu setakat buku lali je, tapi aku x berani nak lalu walaupun dengan kereta...sbbnya air kat situ terlalu laju....


Jalan Utama Bukit Kuantan





sampai umah je, aku ajak adik aku n SIL aku pi tengok air banjir....hehehehe...bukannya selalu dapat tengok.. aqil kata air pancit...hahahahaha...mana dia dapat aku pun xtau la...

malam tu pulak elektrik xdek...mmmm air plak makin kurang... adik ipar aku kata macam duk kat zaman batu...sebabnya memang lama giler xdek elektrik tu... mungkin sebab hujan terlampau lebat, ada pokok yang tumbang agaknya...terpaksala kami siapkan barang2 yang nak dimasak tu dalam gelap...mmmmm.. tapi keadaan tu berterusan sehingga semalam...elektrik kejap ada..kejap xdek..camtu jugak air..dekat kawasan Bukit Goh terputu
s bekalan air sehingga kelmarin...hari ni xtau la ada ke x...


tok ki n tok mek tgh dinner dlm gelap ada lilin sebatang..mcm romantik gitu...







Comments