KL & landslide....

petang raya tu kami dah bertolak balik ke KL...lebih kurang pkl 6 petang lepas anta mirah & angkat semua barang dia yg nak di bawa blk ke KL.. sampai KL lebih kurang pkl 10 mlm..kereta agak banyak jugak la malam tu...nak balik ke ampang harus la lalu mrr2 n malam tu mrr2 plak jem.. mgkn orang slow kereta nak tengok landslide kat bkt antarabangsa tu....tapi memalam ni manala nampak...mmmm...memang gitu la selalunya kat KL ni...kalau ada xcdent lane sebelah kiri, orang yang sebelah kanan ni akan slowkan kenderaan memasing sebab nak tgk apa yang xcden tu...sebab tu la jem x tentu pasal...bkn nak tolong org xceden tu kan...cuma tolong tengok je... memang gitulah jangkaan kami bila melepasi kawasan bukit antarabangsa... elok je jalan..xdek sangkut..clear..sampai lah rumah...

mmmm..n kebetulan kawan madie pun terbabit sama masa lanslide tu..tapi syukur alhamdulillah, rumah diorang masih lagi selamat setakat ni, sebab kawasan rumah dia tu atas sket dari landslide tu... tapi kereta memang xleh bwk keluar la... malam kami sampai tu, madie pelawa diorang tido kat umah...keesokkan harinya diorang dah dibenarkan untuk memasuki kawasan rumah masing-masing, selepas 3 hari kejadian.. n hari ni kawan madie pun dah boleh start keje balik....kereta pun dah boleh keluar masuk...tapi cuma kereta penduduk situ la....

kami turut bersimpati pada semua mangsa landslide...setiap kejadian ada rahmatnya....























credit photos to : Bernama, thestar, pinkturtle2 : sumber berita terkini

Comments