Redang : Wisana Beach Resort




ni nak sambung balik citer pasal redang... aku memang bernasib baik bila kenal ngan 'precious' @pun nama sebenarnya rafidah..tapi aku panggil precious je la sbb blog dia pun guna nama tu.. camne leh kenal ngan precious?? aku pun x berapa sure sangat camne memula sekali leh kenal, tapi yang pastinya thru blogging... memula tu aku ingatkan dia keje dgn kementerian pelancongan..so aku tanyala pasal pulau redang tu..pasal chalet la.. bila dia citer bla..bla..bla..(panjang sangat citernya..so, aku pendekkan je la ye) masukla citer pasal Wisana Beach Chalet ni.. barula aku tau dia keje situ rupanya..encem

lepas pada 2nd meeting thn lepas, trip kali ni telah bersetuju nak ke Pulau Redang...walaupun pada 1st meeting aritu dah sepakat nak ke Bandung, Indonesia..tapi trip ke Bandung terpaksa dibatalkan atas kegawatan ekonomi..hehehe.. kalau nak ke Bandung, kenalah gi sendiri ye... yang Redang ni kiranya 2nd choice la... tapi ok jugak kan, bila lagi nak pi....


view from Wisana chalet

ok, sambung balik citer.. bila semua dah setuju tu.. aku pun usha2 la dengan precious n ada lagi beberapa orang.. sebab yang paling utama sekali nak cari chalet orang melayu.. kan..bila lagi nak tolong sesama kita..kenyit bukannya apa sebab kami dapat tau ada beberapa resort kat redang ni ada 'open disco'.. hehehehe ...ini boleh mendatangkan bahaya.. gile dalam pada masa yang sama, madie ada jugak review blog pasal Wisana Redang ni.. so, far semuanya ok n just nice... bila semua orang dah setuju nak stay kat Wisana, aku pun proceed je la dengan precious... senang jugakla nak communicate dgn precious ni, walaupun soalan2 yang aku tanya tu soalan remeh n kekadang sampai tahap soalan yang x berapa nak cerdik kan....dia tetaapppppp menjawabnya... hehehehe, sabar je la precious ye...dalam hati mu tiada sapa yang tahu dik..ahaksss... ihikhik dekat sebulan gak la untuk menyetelkan hal-hal chalet ni... petang tadi tuan lawyer kita encik farid dah pun settlekan duit booking sengihnampakgigi...



view from Wisana Chalet



so, group kami ni terdiri dari 5 family... jumlah orangnya lebih kurang 19 orang...mmmm dah ramai ye...masing-masing dah menambah anak..senyumkenyit..teringat plak masa 1st trip pi Port Dickson..masa tu kami semua stay kat Ancasa Resort, 2d 1n...time tu anak memasing baru sorang & aku tgh pregnant 2nd baby, izz la tu.. 2nd trip pi Pulau Pangkor, tapi x cukup 1 family.. 4 family je...masa tu stay kat Coral Bay Resort 2d 1n...trip yang ketiga ni di panjangkan lagi masa sebab semua x cukup rehat..sekurang-kurangnya kena stay 3d 2n..barula hilang sket penat kan... boleh dikatakan ni aktiviti tahunan la...kumpul duit ramai2 macam sistem kutu..setahun lepas tu barulah gi jalan... sebabnya kalau xbuat camtu, xleh la nak berjalan ramai2 kan..gitu la kisahnya.. nnt kita sambung lagi pasal redang nih..!



cdt to : mohdzawi.blogspot.com , wisanatravel.com






p.s: next meeting will be held on April 2009, 2 weeks before depature... TQ


Comments