balik kampung cuti sekolah

salam


hari sabtu lepas aku bertolak balik ke kota bharu jam 9 pagi...mulanya nak bertolak awal, tapi disebabkan hujan terlampau lebat, kensel la balik awal... on d way tu kami singgah kat kedai Nasi Dagang Ulik Mayang...singgah breakfast..madie n aqil makan nasik berlauk aku plak teringin nak makan nasik lemak...izz plak makan kuih cek mek... overall makanan aritu kurang 'kick' la bagi kami.. mungkin dia punya specialty kat situ just nasik dagang kan...xtau la...nasik lemak aku a bit masin..mmmm leh naik darah la, bukannya menambahkan darah aku yang dah kurang nih..tapi ramai je orang kat kedai tu.. tepuk dada tanya selera kan...

kami balik ke kota bharu lalu jalan gua musang...sebenarnya memang jarang sesangat ikut jalan ni kecuali emergency..sebab jarang guna, anak-anak yg xleh duk lama dalam kete sebab rasa journey tu panjang sangat,bila dah bosan mulalah macam-macam aktivi dalam ketenya sampai aku n madie x larat terjerit-jerit dalam kete marah budak-budak tu...8 jam perjalanan..pastu plak xbanyak pitstop.... mmmmmm...gitulah lebih kurangnya...dulu masa xdek baby kami lalu jugak jalan tu, tapi bila dah ada anak 2 ni, jarang la sket...

kami sampai kota bharu lebih kurang pkl 6 ptg...aduiii penat giler...mana xnya...jem sepanjang jalan....mmmmm ye la time cuti sekolah kan... tp bila dah sampai area kuala krai sampai kota bharu, bertambah slow lagi sebab ada yang bawak kete sambil makan angin...hehehehe, yang tu kena pasrah la...

Comments