set..gooo....redang here we come!

salam



lama dah x update blog... ok, aku nak citer pasal nak pi pulau redang..
sabtu minggu lepas last meeting telah diadakan kat umah Jun, Villa Harmoni Kajang...semuanya sudah dibereskan termasuklah payment chalet, schedule perjalanan n sebagainya. madie, aku n anak-anak, bertolak awal lagi dari diorang, maklumlah status mak buyung sekarang... 4 family lagi bertolak pkl 11 mlm esok n dijangka sampai dalam pkl 5@6 pagi di Kuala Terengganu. kami semua naik feri dari jeti syahbandar pukul 9 pagi..





kitorang kalu bab makan memang no 1..
tiap kali meeting, mesti penuh dengan makanan..
perut mesti kenyang dulu, pastu baru leh meeting...hehehehehe



aku pun x habis lagi packing ni, nampak mcm sket je barang, tapi penuh jugak begpack madie ni.. macam berat je nak angkut..madie ada belikan snorkel gear utk aku n aqil. nak beli kat carrefour, tp mak aiiii harganya.. 2 kali ganda mahal dari Jusco Maluri, tambah pulak ada kupon rm20 kan..apa lagi. baju mandi aqil n izz pun beli yg baru, sebabnya semuanya dah kecik.




selipar wajib beli sebab masing2 xdek selipar..
izz punya selipar pun dah kecik tu yg beli jgk yg baru





baju madi aqil & izz...yg izz punya tu aku alter sket sbb beso, saiz 6 hbh..
beli yg saiz 8, nampak kat kedai mcm ok,
bila balik umah macam londeh, so aku pun jahit sket kat bawah tu..
leh la pakai sampai besar ye...hehehe, ibu kedekut nak beli yg lain!





ni la snorkel gear madie beli... aqil punya kaler kuning tu rm7.90,
aku punya yg kalerfull tu..harganya dlm rm27,
still murah lagi berbanding yg kat k4 harganya rm49.90.
yg kaler hitam purple tu swimming cap aku...hehehehe... siap swimming cap tuuu....




makanan pun ada jugak beli sket2, biasala takut terlebih lapar, walaupun katanya chalet ada menyediakan snack.. so semuanya ready..let's gooooo.....








p.s: nak beli ke x underwater camera yg diposal tu...kalu x beli rasa mcm rugi plak, sebab bukannya selalu nak gi snorkel kan...katanya kalau sampai redang, wajib gi snorkel kat taman laut....mmmmm...


Comments