petang yang rajin...

salam


hari ni aku terlebih rajin n teringin pun sama sebenarnya...terlebih rajin nak buat roti jala. dah lama teringin nak makan, tapi nak jugak kuah kuzi. aritu masa ibutok datang, beria la aku ni nak buat roti jala n kuah kuzi..tapi sedihnya rempah xdek. kat sini aku xtau mana nak carik. che ra kata aritu kat carrefour @ tesco dah ada. aku pun pi la melilau carik, tapi xdek jugak. lastnya ibutok cakap, nnt beli rempah kuzi kat kota bharu la, senang....langsung x jadi nak buat roti jala...



kuah kari tu madie masak utk mkn tengahari tadi..


arini tetiba plak nak makan roti jala...tepung dah ada, apa lagi...bancuh je la kan...aqil dah x sabar nak makan. aku buat plak x banyak, cukup 1 pinggan je..sakit pinggang oiiii berdiri lelama... assistant plak tengah sedap tido kan.. bila dah siap semua, aqil la orang yg memula sekali duk mengadap.. "sedapnya kuih ibu masak....." bukan aku yg cakap ye...aqil yang cakap..hahahahaha, aku cuma tolong sampaikan dalam blog je..sengihnampakgigi bukannya apa, sebab aku ni memang 'rajinnnnnn' ya amat bab buat kuih2 ni...hehehehehe...bila sekali buat, anak pun teruja nak makan la...sejak naik pangkat jadi mak buyung, lagila malasnya nak duk kat dapur lama-lama...mmmmmmm



p.s: minggu lepak kat umah je sebab aku x sihat, hajatnya nak gi melawat anak member sakit n tengok baby baru x kesampaian...

Comments