alkisahnya...

salam


lama x tulis kat blog..bukannya apa, kesihatan sekarang ni tidak begitu memuaskan. 2 minggu lepas aqil kena sakit mata & time tu plak aku dah sakit-sakit tekak..hari ahad tu aku n madie bawak aqil pi klinik, nasib baik jugak pi check awal-awal sebabnya aqil kena sakit mata yang jenis berjangkit, doktor bagi MC sampai hari rabu, apalagi..hore la aqilcelebratekebetulan pulak ibu tok & tok wan baru sampai dari Kuantan..hehehehe..

masa kat klinik tu, ramai plak yang kena demam dan kebetulan pulak yang duduk tepi aku ni, demamnya agak tinggi...aku dengar la time dia borak dengan member dia

+ doktor kato deme kawe makin tinggi ni..mace nok keno H1N1 jah...
- yo ko...keno kuarantin la kalu gitu..

madie kata.."sekali orang kampung daaaa....." hahahahaha...

balik je dari klinik, aku plak batuk x berenti-renti... Tuhan saja la yang tahu bila batuk time preggy ni, rasa tegang habih perut..nak putus urat perut pun ye jugak... perit tekak lagi, aduiii..cumanya aku x selesema & demam je la. 3 hari berturut-turut aku batuk berkahak..siap muntah bagai..madie pun naik risaula sebab tetiba jadi teruk kan..tambah plak sakit dada..memalam memang xleh tido..duk kung-kang-kung-kang batuk... madie bawak pi klinik & kebetulan time member dia keje.. memula masuk klinik dah kena bebel sebab bawak aku masuk dalam klinik tu. maklumlah virus yang tersebar kat klinik lagi dasyat dari kat luar... kawan madie kata patient dia dah 4 orang positif H1N1..aduiii takut aku dengar..borak punya borak, nasib baik aku xdek tanda2 lagi, cuma doktor agak risau sket bila aku cakap aku sakit dada..ye la bila batuk dah kuat sangatkan, nafas pun leh sesak. nasihatnya, pi spital terus kalau aku rasa sakit dada berterusan & susah nak bernafas...


so far, hingga ke saat nih, alhamdulillah sakit dada jarang-jarang, batuk pun dah hilang cuma sket-sket je la.

cuma sekarang aku n anak-anak tidak dibenarkan keluar rumah sesuka hati...huhuhuhu.. nak gi carrefour pun xleh. cumanya keluar untuk amik anak n madie je. urusan bekalan rumah semua madie yang settlekan...dia sorang je la yang gi kedai beli barang dapur..

so, kepada semua yang ada anak-anak kecik, duk la diam-diam kat umah sebabnya virus sekarang semakin mengganas..kalau yang gi sekolah tu, pakailah mask ye... yang preggy pun di nasihatkan duk umah & mana yang preggy n bekerja, jangan lupa pakai mask sepanjang anda berada di luar... meh la kita sama-sama doakan semoga dijauhkan dari segala penyakit berjangkit & musibah. dan semoga negara kita akan bebas dari virus yang merbahaya ini.... AMIN

Comments