induce ke x?

salam


gitulah soalan yang aku duk fikir sekarang. tadi aku gi check-up, doktor kata semuanya ok cumanya ada risau sket sebab mungkin urine infection aritu x berapa nak hilang. tadi cek urine semua ok je..tapinya aku la x berapa sihat, asyik sakit semedang. so, doktor kata boleh dah kalau nak induce sekarang...kira safe la, n next check-up pulak hari khamis ni, 5.11.09..selang 2 hari je lagi.. madie cakap kat doktor, kita tunggu hari khamis ni kita tengok camne.. n doktor pun setuju sebabnya kira cukup2 38wks.. aku pun ok la. lagipun dah petang kan...

masa duk tunggu turn nak bayar, aku cakap kat madie aku memang x larat n x sihat sesangat dah kiranya ni. madie pun macam kesian la kat aku, mana x nya..sejak 2 menjak ni, nak jalan pun kekadang sakit ya amat..nak melangkah tu mak aiiii punyala sakit aku rasa kat ari2 ni.. apatah lagi kat celah peha tu. kalau malam tu macam biasa la xleh tido. sakittt...

ada yang bagi pendapat, kalau baby ok..air ketuban pun cukup..kenapa nak induce. proceed macam biasa je la. tapi bagi aku yang berasa kesakitan ni, jawapnya.. aku memang sanggup induce sebab aku dah x tahan sakit. memangla kalau ikut due scan aku 20.11.09 tu dah x lama dah...lebih kurang 2 minggu je lagi. cumanya nak menunggu 2 minggu tu adalah dugaan besar bagi aku...huhuhuhu...

adalah sangat besar perbezaannya masa mengandung nur izz insyirah..sedar2 aku pregnant, tu pun leh detect sbb aku kena kencing kotor.. (lagipun period x regular, tu yang x sedar tu). sepanjang mengandungkan izz, alhamdulillah aku sihat walafiat...n xdek sebarang masalah dengan urine infection @ lain2.. n pada 26.12.2003, aku kena pi check-up macam biasa kat spital, doktor buat VE, dah terbukak 2cm...terus je proceed ke labour room. cumanya malam sebelum tu aku lenguh2 belakang n contraction sket la. kalau gitu gayanya memang aku sanggup tunggu 2 minggu lagi...sedih

tapi kes yang ni, memang aku x larat dah nak tunggu...hmmmm... apa boleh buat. so, induce ke x? Semoga Allah berikan aku kekuatan....Aminnn...


loves,

Comments

  1. tunggu dulu beb. jangan induce. itulah nasihat gua.

    tapi, tuan empunya diri yang lebih arif dgn keadaan diri sendiri.

    ReplyDelete
  2. hehehe.... xtaula sis. dah tahap gaban dah ni. contraction punya la kuat tapi jalan x bukak...macam aqil dulu jgk. x larat lagi dah nak menanggung kesakitan.

    ReplyDelete

Post a Comment