masih lagi jaundis

salamkami baru je balik dari check-up idraki. masih lagi ada kuningnya, tapi bukan di luar tetapi di dalam.. amik darah tadi, hb nya 11.8..naik balik. last week 10.7.. aduilaa.. kesian la plak idraki. tapi x kena warded la kali ni. doktor bagi antibiotik sebab takut infection. makan antibiotik untuk seminggu. kat luar tu x nampak dah kuningnya kecuali tang mata ada sket jeee.... hmmmm.. bab infection ni yang agak takut sket.. sekarang ni memang dia minum susu banyak dah. tiap 2 jam memang aku kejutkan dia bangun minum susu. kekadang menyusu idraki sampai 2-3 jam..
Insyaallah, x lama lagi hilangla kuningnya tu.... paling lama pun dalam masa sebulan kuning tu dah xdek, bak kata doktor la...


loves,

Comments

  1. jumpa paed mana ekh?? Dr khairul ker?
    biasa kuning ni on off.. bby dh sebulan br betul2 hilang.. takpelah just pantau je.. dia still bf kan..

    ReplyDelete
  2. alaa. ciannye...
    baby kecik2 dah kena ambil darah.
    insya-Allah ok. take care!

    ReplyDelete

Post a Comment