begini lah...

x sedar..bulan satu dah hampir sampai ke penghujungnya. aqil pun dah biasakan diri dengan sekolah. jadual aqil memang padat sampai ke hujung tahun. pagi aqil bermula seawal  jam 6.15 @ 6.30.. lepas breakfast, madie gi anta sbbnya van @ bas kat sekolah aqil ni x banyak. lagipun madie kata kesian jugak kat aqil, sebabnya kalau naik van @ bas, xtau pukul brapa pulak dia nak sampai rumah..tambah plak nak kejar gi sekolah kafa lagi. lagipun sekolah dgn rumah x jauh mana pun...2-3km je. so, lepas breakfast dlm pkl 7.15 pagi, madie gi anta...pukul 7.20 pagi aqil ada assembly..setiap hari. kata cekgu besarnya, 10minit sebelum waktu pembelajaran bermula, cekgu-cekgu buat aktiviti membaca dulu kat kawasan perhimpunan.

setiap hari, kecuali hari selasa dan jumaat, aqil balik rumah pukul 12.50 tgh hari.. hari selasa plak pukul 1.20 ptg.. n hari jumaat 11.50 pagi. hari selasa tu sebab ada kelas bahasa cina. dalam seminggu aqil ada 3 hari kelas bahasa. balik tengahari madie gi amik plak..

balik dari sekolah, rehat kejap...pastu mandi n makan n sebagainya.. 1.50 - 2 petang, van sekolah kafa plak datang. sekolah kafa start pukul 2.30 petang hinggalah pkl 5.30 petang.. balik petang tu plak, lebih kurang pukul 6 (sampai umah)..gi pulak ngaji umah nenek timah kat sebelah ni..biasanya pukul 6.15petang tu dia gi, pukul 6.45 dia balik. habih semua aktiviti petang, sambung pulak buat homework lepas maghrib 7.30mlm. biasanya dalam pukul 8.30 tu semua homework kena settle. pkl 9 mlm dah zzzzzzzzzz....


aqil ada cakap kat aku...penat la ibu. hmmm....sabar je la aqil ye, memula ni memang la penat sikit sebab x biasa lagi dengan masa, esok-esok nanti semuanya akan jadi ok. ni semuanya untuk aqil. this is for your own..be strong!

Comments