selamat pengantin baru abe joe!


me & ipar duai

musim cuti sekolah = musim kenduri kawin. memang x dapat dipisahkan dah. cuti sekolah minggu lepas, kami ke jerantut sempena sepupu madie kawin. jerantut...aku memang x pernah ke jerantut, cuma penah la lalu je kalau nak balik kuantan sebelum hiway siap. walaupun sekarang ni ada hiway, tapi aku masih rasa jauh jugak nak ke jerantut. hampir 3 jam. mulanya ingat nak berenti breakfast kat bandar jerantut. tapi lapar punya pasal, kami singgah je kat kedai tepi jalan (lupa nama tempat tu). dah selesai mengisi perut, kami menuju ke masjid baru jerantut (lebih kurang 20km dari tempat makan tu). rombongan dari kuantan dah pun sampai lebih kurang pukul 10 pagi. kami la yang lewat sket..lebih kurang 10.15 pagi.kenyit berehat sambil siapkan pengantin lelaki, kami di jemput ke surau sg. jan untuk majlis akad nikah kat sana. dekat dengan rumah pengantin pompuan. dari masjid baru nak ke sana lebih kurang 10 -15 minit. sambil menunggu wakil pengantin pompuan datang kami sempat lagi bergambar beramai-ramai. biasalah sesi bergambar ni...




gedebuk gedebak..sampai la saat nak akad nikah...hehehehe... gabra jugak abg joe sengihnampakgigi. biasala, time nilah orang kata 'buku bertemu ruas'..ahaks. akhirnya selepas 2kali lafaz x menjadi, lafaz yang ke 3, abg joe selamat menjadi suami orang. Tahniah abg joe... Abe Di & Kak Bie ucapkan Selamat Pengantin Baru, Semoga Berkekalan hingga akhir hayat.





selamat menempuh ke alam perkahwinan





xxx,

Comments